همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر ساختگی و دروغ بودن اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران مبنی بر تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن، هدف از آن را متشنج کردن روابط تهران و ریاض دانست و خواستار برحذر بودن سعودی‌ها از این توطئه آمریکا شد.

سید حسن نصرالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره سناریوی ساختگی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان ادعایی توطئه ترور سفیر عربستان گفت : امیدوارم سعودی‌ها با این طرح و نقشه آمریکایی علیه ایران همراه نشوند و به منافع آمریکا خدمت نکنند.

دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد: هرگونه تنش میان ایران و عربستان به نفع کشورهای منطقه نیست. نصرالله وقوع هرگونه جنگ میان آمریکا و ایران را بعید دانست و گفت: آمریکا خواهان امتیازدهی ایران و همراهی این کشور با طرح‌های کاخ سفید است.

به گزارش مهر، دبیرکل حزب الله گفت: هدف از سناریوی ترور، تحمیل تحریمهای بیشتر بر ایران و متشنج کردن روابط عربستان و ایران و همچنین ایجاد فتنه است و علت اصلی این سناریوسازی، ایستادگی ایران در مقابل طرح‌های آمریکا است.

وی افزود : مخالفت ایران با طرح‌های آمریکا، مقامات کاخ سفید را عصبانی کرده است و به همین سبب آنها این اتهامات ساختگی را علیه ایران مطرح کردند که هدف آنها از این اتهامات ساختگی، باز کردن کانال گفتگوی مستقیم با ایران است که همچنان با آن مخالفت می‌کند. نصرالله گفت: آمریکایی‌ها خواستار گشایش خط ارتباطی دائمی با ایران به طور مستقیم شده‌اند و یک ژنرال آمریکایی را برای این کار تعیین کرده اند اما ایران با این مسئله مخالفت کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با دعوت از ملتهای عربی برای حفظ انقلابهای خود در مقابل توطئه‌های آمریکا و متحدان آن از شورای انتقالی لیبی خواست تمام تلاش‌های خود را برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر به کار گیرد.

سید حسن نصرالله به مهمترین خطراتی که انقلابهای عربی و بیداری اسلامی در منطقه با آن روبرو است اشاره کرد و این خطرات را در سه بخش خلاصه کرد که به گفته وی تهدید واقعی، رژیم صهیونیستی است که خطر اصلی برای انقلابهای عربی و بیداری به شمار می رود، خطر دیگر، طرح جدید آمریکا در خاورمیانه است که تلاش می‌کند برای رسیدن به اهداف خود و حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی، منطقه را بر اساس طایفه‌ای، نژادی و قومی تجزیه کند که خطر بزرگی برای انقلابهای عربی به شمار می‌رود.
 
نصرالله افزود: سومین تهدید علیه انقلابهای عربی از نظر نصرالله، وجود جریانهای تکفیری و سلفی تندرو است که کشتار و قتل را یک شیوه برای خود قرار داده‌اند که همه را تهدید می‌کنند.
 
دبیرکل حزب الله در خصوص فعالیت‌های گروه‌های سلفی تکفیری به عراق اشاره کرد که تمام طیف‌ها و قشرهای مختلف مردم عراق در معرض تهدید و کشتار از سوی جریانهای سلفی قرار دارند.
 
دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به موضوع شناسایی فلسطین در سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: مسئله شناسایی فلسطین در شورای امنیت هرگز محقق نخواهد شد زیرا وتوی آمریکا مانع آن خواهد شد.

وی تصریح کرد : اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود و درهای مثبتی در مقابل ملت فلسطین برای بازپس گیری سرزمین و مقدساتش گشوده شده است.
 
نصرالله با تمجید از پیروزی اخیر مقاومت فلسطین در مسئله مبادله اسرا گفت : مسئله مبادله اسرا میان حماس و دشمن دستاوردی برای مقاومت فلسطین است.
 
وی افزود : حماس خواهان خروج از سوریه نیست و سوریه نیز نمی خواهد این جنبش را اخراج کند.
 
نصرالله در خصوص انقلاب مردم بحرین اظهار داشت: مخالفان بحرینی شبکه ماهواره ای برای تبلیغ خود ندارند، در حالی که برای انقلابهای عربی دیگر، بلافاصله شبکه و ماهواره تاسیس می‌شود، درحالی که شبکه های ماهواره ای باید برای همه انقلابها تاسیس شود.
 
وی افزود : مردم بحرین با مظلومیتی خاصی روبرو هستند، در حالی که آنها صرفا با تحرکات مسالمت آمیز به  دنبال حقوق خود هستند.
 
به گزارش مهر، نصرالله در ادامه به پرونده امام موسی صدر با توجه به سرنگونی رژیم قذافی اشاره کرد و گفت : دولت لبنان این مسئله را به طور جدی پیگیری می کند و دوستان ما نیز به طور جدی و با پشتکار این مسئله را دنبال و کمک می‌کنند، امیدواریم که از طریق هیئتی که به لیبی رفته است، به نتیجه برسیم، امیدواریم که شورای انتقالی لیبی به این مسئله اهمیت بدهد و آن را روشن کند.
 
وی خاطر نشان کرد : هنوز هیچ اطلاعات دقیقی که بتوان به آن استناد کرد، وجود ندارد، ما در برابر هفته ها یا روزهای سرنوشت سازی برای شناخت سرنوشت امام موسی صدر قرار داریم.
 
نصرالله گفت : ملت لیبی باید نظام سیاسی خود را پایه گذاری و کشور را بازسازی کند، آشتی مردمی در لیبی یک ضرورت است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان به تلاشهای فتنه افکنانه دشمنان امت اسلام در کشورهای مختلف اسلامی از جمله عراق، پاکستان و افغانستان از طریق دامن زدن به اختلافات مذهبی و طایفه ای اشاره کرد.
 
وی خاطر نشان کرد :  همه ملتها می توانند اراده خود را از طریق بیداری و تفاهم و مشارکت در انتخابات تحمیل کنند، زیرا هرگاه آمریکایی‌ها و غربی‌ها بدانند که نظام جدید را مردم انتخاب خواهند کرد و این مسئله به نفع آنها نخواهد بود، برای سرنگونی این نظام و ایجاد هرج ومرج و آشوب تلاش خواهند کرد.
 
دبیرکل حزب الله گفت : ما به ائتلاف اسلامی و مسیحی برای مقابله با طرح اسرائیلی آمریکایی و جریان تکفیری نیاز داریم.
 
 نصرالله با اشاره به موج جنبش بیداری در غرب به ویژه در آمریکا خاطر نشان کرد : بحران اقتصادی در آمریکا و اعتراضات در این کشور سبب می شود تا کاخ سفید نتواند جنگ جدیدی را به راه اندازد.

کد خبر 149377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز